2014. augusztus 8., péntek

A nagy lagziprojekt - tortaszabás és töltés

Pénteken volt a napja annak, hogy a kész piskótákat a kívánt méretre szabjuk, és, hogy a bele való krémeket elkészítsük, és megtöltsük őket. Ezen a napon készült a tejfölös csodasüti is, melynek receptjét hamarosan olvashatjátok.

Vonalzó mellett...


A szögletes tepsiben sütött piskótákból készült a menyasszonytorta:

Gesztenyetorta készül


- 17x17 cm, sárga piskóta, gesztenye töltelék
A piskótát két lapba vágtam, és a leeső részből még egy lapot szabtam középre két darabból. Tejszínes gesztenyekrém került bele.

Kiszabva és felcímkézve


- 19x19 cm, sárga piskóta, citromos krém
Szintén két lapba vágtam és a középsőt a leeső részekből daraboltam össze. Tejszínes-tejfölös citromkrém került bele.

Betöltve, megkenve


- 21x21 cm, kakaós piskóta, feketeerdő krém
A leeső részekből 2x2 cm-s rudakat vágtam, amit szegélyként tettem körbe az alsó lapra. Ebbe feketeerdő töltelék került (meggy és tejszín felváltva).
- 23x23 cm, kakaós piskóta, After Eight-es csokis tejszínes krém
Két lapba vágtam és a leeső részekből állítottam össze a középső lapot.

After Eight és csokikrém - szerintem jó összeállítás :)


A tortaállvány tálcáinál 2 cm-vel kisebbre szabtam a tésztát, hogy legyen hely a külső burkolásnak, és, hogy körbe a tervezett szalag és masni fel tudjon ülni kicsit a tálcára. Ez a 2 cm "ráhagyás" egyébként elégnek is bizonyult.

A többi torta kerek volt, így nem kellett szabni. A töltelékeik a következők:
- csokikrém
- oroszkrém
- málnás túrókrém
- barackos joghurtos krém

A lagzi egyik különlegessége volt a vőlegénytorta. Mivel a vőlegény nagy kedvelője a jóféle söröknek, egy söröskorsó formájú, barnasörös krémmel készült tortát kapott.

Készül a korsóforma


Leesett egy csomó tésztadarab, amit kár lett volna nem felhasználni, hiszen ugyanolyan finom, mint a nagyobb darabok. Mi kétféle sütit készítettünk belőle:

Puncskocka
Kevés vízből és 20 dkg cukorból szirupot főztünk, ebbe került fél üveg rum aroma, és ráöntöttük a kockákra vágott maradék piskótára. Áztatott mazsolát kevertünk bele. Két baracklekvárral kent piskótalap közé töltöttük. Fontos, hogy egy súllyal lenyomtassuk a tetejét, hogy tömörödjön a rumos piskóta és összeragadjanak a rétegek. Egy éjszakán át pihenjen a hűtőben. Másnap rózsaszín krémmel megkentük és tejszínhabbal díszítettük.

Kókuszgolyó
Ehhez felhasználható szinte az összes tepsis sütemény széle. Baracklekvár, rumaroma, margarin és kakaópor hozzáadásával egy jó ízű, nem túl nedves masszát készítünk, amiből kis diónyi gombócokat gyúrunk és kókuszreszelékbe forgatjuk. A golyó közepébe tehetünk akár meggyet vagy rumba áztatott mazsolát vagy mandulát.



Pihennek a kiszabott tészták 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése